Київська агломерація: чи стануть броварчани киянами?

Питання довкола створення Київської агломерації обговорюється не один рік: чи потрібна вона, кому потрібна, для чого та що дасть її створення?

Столичні чиновники переконують, що агломерація ніяк не обмежить місцеве самоврядування, а, навпаки, економічно вигідна всім її учасникам.

21 грудня 2017 року депутати Київради проголосували за створення місцевої асоціації «Київська агломерація».

За задумом увійти до складу агломерації пропонується Києву та 10 містам (Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь, Обухів, Українка), вісьмом селищам (Ворзель, Глеваха, Гостомель, Калинівка (Броварський район), Калинівка (Васильківський район), Коцюбинське, Козин, Чабани) та понад 50 селам Київської області.

Перші спроби об’єднання з Києвом місцеві громади сприйняли досить вороже, а саме як намагання поглинути містом територій цих населених пунктів, а також знищення місцевого самоврядування.

Уже на початку 2019 року це питання знову почало лунати в кулуарах КМДА. Наразі не йдеться про адміністративне приєднання цих населених пунктів до столиці, а про співпрацю через асоціацію.

Чиновники КМДА стверджують, що в містах і селах залишиться повноцінне місцеве самоврядування, але з’явиться структура, яка працюватиме над спільним розвитком загальної території й надаватиме фінансове забезпечення процесу.

У КМДА також зазначають, що створення агломерації дозволить залучити інвесторів для будівництва метро в передмісті, або розпочати будівництво подовження ліній швидкісного трамваю чи електрички, що може розв’язати проблему кілометрових заторів. Це стосується і медицини, дитячих садів, керування сміттям і каналізацією, нових доріг, що значно розвантажить столицю.

Однак багато керівників населених пунктів передмістя побоюються приходу на їх території агломерації. Більшість із них бояться втратити свої повноваження: місцеві бюджети прийдеться планувати спільно з Києвом.

І ці побоювання не безпідставні, адже Київ є абсолютно не структурованою територією з огляду на місцеве самоврядування. На 5-мільйонне місто в Києві всього один орган місцевого самоврядування — Київська міська рада. Крім того, Києві практично не має сучасного генерального плану, а той, що є — не узгоджений із Київською обласною радою та Київською обласною державною адміністрацією.

На відміну від столиці всі навколишні населені пункти за останні п’ять років ухвалили свої генплани. На їх створення було витрачено час і кошти, і їх виконують. Тобто з місцевим самоврядуванням у навколишніх містечках усе набагато краще, ніж у самому Києві.

Колишній голова Київської облдержадміністрації Володимир Шандра скептично ставиться до цього питання: «Київ — велике й перспективне місто, але я маю багато запитань щодо його розвитку. Чиновники кажуть, що створення Київської агломерації розвантажить дороги міста, дозволить будувати метро тощо. Проте, що заважає побудувати вже сьогодні метро в межах Києва до Троєщини, наприклад? Чи повернути місцеве самоврядування в райони міста? Це компетенція міської влади. Чи не є порушення питання про створення Київської агломерації спробою відволікання від реальних проблем і намаганням прикрити власну бездіяльність?»

Колишній чиновник упевнений, що життя жителів Броварів чи Борисполя є набагато комфортнішим, ніж киян. І Києву треба замислитися насамперед над цим.

Створити мегаполіс у рамках чинного законодавства можливо тільки шляхом отримання згоди територіальних громад. Однак утілення саме такої схеми — абсолютно не реалістичне: для створення Київської агломерації потрібне залучення державної влади насамперед законодавця.

Проте, ще раз наголошуємо: столиця потопає у масі проблем, які може розв’язати міська влада — дороги, теплотраси, електромережі, благоустрій. Невже у цих питаннях уже все гаразд, досягнуто світового рівня якості й комфорту життя мешканців? На жаль, це не так. У столиці відбуваються дивні й хаотичні рухи, виникають фантастичні ініціативи, але немає стратегії та не визначено пріоритети.

Питання створення Київської агломерації — безперечно важливе. Однак його реалізацію потрібно починати, коли в самому Києві з’явиться завершена й життєздатна інфраструктурно-технологічна система. Коли жителі столиці й навколишніх населених пунктів сприйматимуть цю ідею як таку, що принесе їм кращі умови для життя, а території отримають новий подих і стимул для розвитку та процвітання.

Аграрна партія
Агломерація Київ Бровари КМДА мегаполіс
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Пригоди
«Допоможіть, будь ласка, у мене в салоні автомобіля дружина народжує, їй зле. Можу не встигнути її довезли до лікарні», — саме з такими словами звернувся керманич автомобіля «Ford» до патрульних, які забезпечували безпеку дорожнього руху на Броварському проспекті. Патрульні поліцейські миттєво відреагували та, ввімкнувши проблискові маячки, супроводили автомобіль до медичного закладу, де на них вже чекали лікарі. Киев Оперативный Читайте також: Броварським...
Суспільство
Сьогодні, 6 липня до поліції надійшло повідомлення, що у селі Заворичі відносно місцевої жительки було вчинено насильство та грабіж. Проте, по прибуттю поліцейських на місце події, з’ясувалося, що заявниці, яка ще з ночі перебувала у стані сп’яніння, здалося, що її знайомий, з яким і випивала, вдарив її та відібрав речі заявниці. Виявилось, що речі були на місці, жодних ушкоджень жінка не мала, а просто заснула на галявинці по дорозі додому. Тож працівник...
Суспільство
Київ мав перейти на використання електронного квитка в транспорті з 1 липня 2020 року. Як повідомив на брифінгу мер столиці Віталій Кличко, відтермінувати даний крок вирішено для того, щоб Кабінет Міністрів врегулював питання надання пільг на проїзд громадянам з інших міст у громадському транспорті столиці. «Щоб усі категорії пільговиків могли користуватися громадським транспортом безкоштовно, ми ухвалили рішення про відкладення запровадження єдиного елект...
Пригоди
Сьогодні, 5 липня, близько першої години дня, на Чернігівській трасі, поблизу села Калита сталася автопригода. За попередньою інформацією, водій мотоцикла на повній швидкості врізався у мікроавтобус. За словами свідків, уламки від двохколісного розкидані на 50 метрів. В якому стані «пілот»  наразі невідомо. «Можлило трапилось чудо, можливо – ні», - пише dtp.kiev.ua. На місці пригоди працює поліція та медики. Читайте також: У Броварах сталася ДТП з постражд...
Суспільство
З 1 липня набрав чинності закон про кримінальну відповідальність за кермування автомобілем у нетверезому стані. Законопроєкт ухвалили ще восени 2018 року. Він мав вступити в дію 1 січня 2020 року, але парламент відклав це на шість місяців. Проте вже наступного дня президент Володимир Зеленський підписав закон, який скасовує кримінальну відповідальність за кермування автомобілем у нетверезому стані, який набув чинності напередодні. Згідно із законодавством,...
Суспільство
Раз на тиждень в Броварах християнська релігійна організація «Відкрите серце» роздає їжу нужденним. Вже два роки поспіль, щочетверга волонтери приїздять на майдан Свободи, оголошують про молитву, після чого починають роздавати обіди. Цього тижня близько 80 людей прийшли за кашею, салатом з капусти та чаєм. Більшість з присутніх – пенсіонери, та є й безхатьки. Дехто – просто не має достатніх доходів, розповіли люди в черзі виданню «Трибуна Бровари». Раніше...
Бізнес
У кожної мами завжди є список того, що потрібно придбати для сім'ї. Особливо це стосується взуття, для пошуку якого зазвичай потрібно об’їздити ледь не все місто, а часу катастрофічно не вистачає. В таких випадках справжнім порятунком стане інтернет-магазин «Топотушка» в Броварах. А в ті моменти, коли хочеться відпочити від буденних справ, знахідкою стануть картини для розпису по номерам!  В інтернет-магазині «Топотушка» Ви знайдете широкий асортимент доро...
Суспільство
З послабленням карантинних заходів в Україні кількість хворих на COVID-19 лише збільшилася. Адже люди не дотримуються соціальної дистанції, майже не носять захисні маски. У четвер, 2 липня міністр охорони здоров’я Максим Степанов повідомив, що вже підготовлено законопроект про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Якщо його підтримають народні депутати, то за не носіння маски людині доведеться сплатити штраф у розмірі від 17...
Бізнес
Втомилися від карантину? Чудова новина! Вже цієї суботи, 4 липня, ресторан «Ах, ODESSA» в Броварах знов почне зустрічати своїх гостей! Тому, якщо ви засумували за справжньою морською кухнею, свіжими устрицями і рибою, не поспішайте вирушати в далекі країни.   Меню ресторану приємно здивує вас різномаїттям свіжої риби: луфар, корюшка, сарган, ставридка, камбала калкан, барабулька, одеський бичок, ікра щуки. Обрану рибу приготують за бажанням гостя: на грил...