Форсунки Common Rail - крок в майбутнє

Сучасні дизельні двигуни - це високотехнологічні силові агрегати. Система подачі палива Common Rail, впроваджена нещодавно, технічно простіше і екологічно безпечніше використовуваних раніш систем, тому вона усунула з виробництва дизельних моторів усі конкуруючі рішення. Останнім часом з'явилася можливість ремонту і відновлення дизельних форсунок Common Rail.

Як працює дизельна форсунка

Головні компоненти форсунки дизельного мотора:

• розпилювач і голка;

• мультиплікатор;

• соленоїд.

Мультиплікатор має вхідний і випускний отвори. Всередині знаходиться камера контролю клапана. Форсунка харчується через два канали: один - на розпилювач, інший - на клапан. Надлишок дизпалива йде в обратку. За рахунок балансу сил відбувається упорскування і злив в обратку. Таким чином, мультиплікатор змінює положення. Форсунка відкривається, коли електроімпульс впливає на соленоїд. Така технологія дозволяє зробити упорскування в потрібний час (до частки секунди).

Виробники дизельних форсунок Common Rail

Існує кілька концепцій конструкції форсунок сучасних дизельних моторів Common Rail:

• з електрогідравлічними форсунками;

• з piezo форсунками.

На сьогоднішній день дизельні форсунки випускають чотири заводи-виробники: Bosch (Бош), Continental (Континенталь), Delphi (Делфі) і Denso (Денсо). Делфі придбала технологію виробництва систем упорскування у компанії Lucas (Лукас). Denso свого часу співпрацювала з Bosch і Magneti Marelli (Магнето Мореллі). Continental купив технологію у Siemens VDO і зараз є головним конкурентом на ринку паливних систем компанії Bosch.

В усіх форсунках є свої переваги і недоліки. Наприклад, електромагнітні форсунки Bosch відрізняються найпростішою конструкцією за всіма компонентами. Форсунки Delphi трохи складніші в плані електромагнітної частини і системи управління, тому вони більш вимогливі до якості палива і менш довговічні в порівнянні зі своїми головними конкурентами.

Серед електромагнітних форсунок найнадійнішими і довговічними вважаються системи Denso, а серед пьезофорсунок - Bosch.

Характеристики та ремонтопридатність форсунок

Електромагнітні форсунки. Форсунки Bosch легко розбираються і досить прості в ремонті. При якісному паливі вони витримують пробіг від 200 тисяч кілометрів і вище. Ці форсунки застосовуються у моторах таких марок автомобілів, як Alfa Romeo, Fiat, KIA Ceed, Mercedes-Benz 202 і 220, Opel, Renault, Volvo V70 і D5, БМВ 320.

Форсунки Delphi ,у порівнянні з Bosch, більш чутливі до якості палива, їх ремонт коштуватиме більше. Вони потребують кодування при заміні. Термін їх служби складає до 150 тисяч кілометрів. Форсунки Delphi застосовуються на дизельних моторах автомобілів Dacia, Ford, Renault, Nissan ALMERA, Hyundai Kia.

Серед електромагнітних форсунок найбільш якісними і найдорожчими є форсунки Denso. Вони не дуже часто зустрічаються на європейських автомобілях, зазвичай застосовуються на «японцях», таких як Mazda, Mitsubishi, Nissan, Toyota. Головний їх недолік - складність ремонту через відсутність оригінальних запасних частин.

П'єзоелектричні форсунки. Continental - досить довговічні. До недавно вони вважалися повністю непридатними до ремонту. На сьогоднішній день деякі європейські заводи в Німеччині та Італії, які виробляють комплектуючі для сучасних форсунок, займаються їх відновленням. Ресурс цих форсунок - 200 тисяч кілометрів. Форсунки Континенталь застосовуються в багатьох автомобілях, таких як Citroen, PEUGEOT, Mercedes-Benz W204, Volvo.

Bosch - найбільш популярні і масові форсунки - використовуються в багатьох автомобілях. Вони мають досить великий ресурс, але вважаютьсятакими, що не обслуговуються. Реальних пропозицій по їх ремонту на сьогодні практично немає. Головний елемент форсунки Bosch - механізм управління упорскуванням - не розбирається, лише її розпилювач можна перевірити на стенді і замінити.

Сервісні центри в Броварах пропонують послуги з ремонту форсунок і паливної апаратури різних видів і марок. Досвідчені фахівці проводять діагностику та тестування паливної системи за методиками і стандартами виробника. Технологія відновлення будь-яких вузлів форсунки ними повністю відпрацьована. У підсумку ви отримаєте повністю робочу форсунку з ресурсом 70-80% від нової деталі.