• Головна
  • Відпрацьованими шинами можна відремонтувати дороги
15:30, 9 квітня 2017 р.

Відпрацьованими шинами можна відремонтувати дороги

Однією з актуальніших екологічних проблем сучасності є утилізація старих автомобільних покришок. ПАТ «Київобленерго» теж приділяє цьому питанню велику увагу і закликає автомобілістів області взяти на себе відповідальність за навколишнє середовище, здаючи зношені шини в пункти утилізації, а не поповнювати ними сміттєзвалища.

Як приклад, компанія "Т" 5 квітня 2017 року вивезла з території свого промислового майданчику центрального офісу 6,5 тон відпрацьованих автомобільних шин.

Зношені покришки належать до відходів IV класу небезпеки та підлягають обов’язковій утилізації. Відпрацьовані шини в природних умовах розкладаються більше ста років, забруднюючи ґрунт, воду, повітря токсичними речовинами. Утилізація та переробка – оптимальне рішення для екології та економки. Згідно з вимогами законодавства України, організації, в результаті діяльності яких утворюються зношені шини зобов'язані забезпечити їх утилізацію за допомогою підприємств, що мають відповідну ліцензію. Але зазвичай вони приймають «товар» великими партіями. Останнім часом з’явились пункти прийому шин, куди будь-яка людина може здати їх поштучно. В Києві їх нараховується мінімум десять, відомо про одну і в Броварах.

 Що отримують із старої гуми

Шини подрібнюють у так звані чіпси. Чіпси з б/в покришок використовують виробники цементу, спалюючи їх сухим способом в печах замість газу або мазуту. Це виявилось значно дешевше, при цьому гума згорає повністю, навіть без золи. З перероблених відпрацьованих покришок роблять: матеріали для будівництва швидкісних доріг; шумових бар'єрів; готують основу для нових сміттєвих полігонів, коли закривають старі; використовують в облаштуванні спортивних полей і майданчиків, манежів для верхової їзди. Продукти утилізації шин застосовують навіть для водоочищення (гумова крихта прибирає з води третину фтору і половину азоту), відновлення старих торф'яних ділянок і неправильно осушених боліт; в боротьбі з вібрацією залізничних шляхів, тощо.

 Досвід західних країн з переробки старих покришок

В більшості Європейських країн підприємства з утилізації старих шин не є прибутковими і підпорядковуються державі. Вони виділяє кошти на їх утримання з бюджету на екологію. Мета - не заробити, а зберегти оточуюче середовище чистим і неушкодженим. Це зазвичай декілька станцій прийому, розкиданих по всій країні, з максимальною автоматизацією плюс спеціалізовані підприємства з ресайклингу, і керує ними одна людина. З кожної проданої шини відраховуються певний відсоток (податок) саме на утилізацію гумових відходів. Все, що виробляється з утилізованих шин продається на потреби різних галузей, а отримані гроші йдуть знову в бюджет, що дозволяє час від часу знижувати «шинні» податки та збори.

В Україні перелік державних підприємств, яким дозволено переробляти зношені покришки, досить обмежений, а давати зелене світло приватним держава не квапиться. Щоб перейняти досвід європейських колег, треба звести до мінімуму корупційну складову на рівні владних структур, бо для нечистих на руку чиновників то буде великою спокусою – можливість маніпулювати коштами з нового податку, яких у нас і так розвелося безліч численна. Проте, завдяки громадським організаціям і волонтерському руху люди все більше переймаються чистотою навколишнього середовища. Все більше громадян розуміють, що турбуючись про природу, ми піклуємося про наше майбутнє і майбутнє наших дітей.

Нагадаємо, що дехто викидає шини безпосередньо у броварський ліс.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бровариновини #новивнибровари #екологія #шини #переробка #утилізація
Оголошення
live comments feed...