11:39, 23 жовтня 2016 р.
Що броварським водіям потрібно знати про аквапланування і захист від нього
Не варто плутати аквапланування і ковзання. При останньому автомобіль цілком керований, хоча впоратися з ним набагато складніше, ніж зазвичай. Аквапланування - це повна втрата зчеплення між шиною і дорожнім покриттям, наслідки його можуть бути абсолютно непередбачувані аж до серйозних ДТП.
Проявляється аквапланування наступним чином. Якщо дорога мокра, то сила зчеплення падає вдвічі, на льоду вона ще менше, ну а якщо аквапланування вступило в дію, значить, контакту немає взагалі. Тобто, колесо вільно ковзає по воді, а водій фактично перебуває за кермом некерованого автомобіля.
Ефективність видавлювання води між шиною і асфальтом з метою створення зони контакту між ними безпосередньо залежить від трьох чинників:
- Рельєф покришки.
- Товщина водяної плівки, що покриває дорогу.
- Швидкість руху автомобіля.
Всі фактори пов'язані між собою і забезпечити ідеальний опір акваплануванню протектор може тільки в тому випадку, якщо глибина канавок, створених для водовідведення, перевищує 4 мм. Якщо шини зносилися, гума практично стерта, ні про яке витіснення вологи немає сенсу міркувати.
Вал води в залежності від товщини водної плівки в кінцевому підсумку підніме автомобіль і буде «крутити» його по дорозі, не даючи змоги водієві керувати і направляти. Спроба різко загальмувати також в більшості випадків не увінчається успіхом, так як для гальмування необхідний контакт покришки і дорожнього полотна.
Не потрібно думати, що у будь-якого автомобіля початок аквапланування однаковий, інакше можна упустити момент, коли ще не пізно зорієнтуватися і виправити ситуацію. Але є прикмети, на які потрібно завжди звертати увагу:
- Якщо автомобіль задньопривідний, то відчути ефект втрати керованості вдасться спочатку на передній осі. Кермо в такий момент стає ніби пластиліновим, а відчуття дороги і контакту з нею втрачається. Небезпека в тому, що навіть не набираючи швидкість (прискорюватися при ризику аквапланування категорично не рекомендується за кермом будь-якого автомобіля), можна застрягти в калюжі.
- У передньопривідного автомобіля процес втрати контролю починається з задньої осі. Так як передні колеса є ведучими, водій може дуже довгий час не помічати загрози, і навіть безкарно набирати швидкість. Однак якщо йому заманеться загальмувати або скинути газ, то автомобіль виявиться перед загрозою бути розгорнутим по осі.
Також, потрібно бути готовим до того, що навіть нові шини в деяких випадках можуть продемонструвати схильність до аквапланування і поступитися в цьому питанні спеціально підготовленим для частих контактів з водою протекторам. Відрізнити звичайні покришки від тих, у яких є підвищена стійкість, можна візуально.
Таких ознак три:
- Обов'язкова наявність центральної глибокої поздовжньої канавки.
- Поздовжня канавка повинна бути вкрита діагональними перетинами.
- Високу ефективність демонструють покришки з малюнком у вигляді «ялинки».
При монтажі шин з направленим малюнком потрібно стежити, щоб вони були встановлені правильно. Інакше вода замість виведення назовні закачуватиметься до центру. Аквапланування в цьому випадку не уникнути. Ще один сприяючий йому фактор - високоякісне дорожнє покриття. Справа в тому, що на дзеркальній дорозі воді набагато легше створити небезпечні умови, ніж на крупнозернистому асфальті.
На жаль, рекомендацій щодо зниження ризику втрати керування ТЗ, безпосередньо пов'язаних з товщиною водної плівки, поки що немає, але експерти вже давно помітили прямий зв'язок між цими двома факторами. Причому, чим швидше швидкість, тим вище ймовірність втрати управління.
Але з якого показника швидкості можна говорити про пряму небезпеку і як науково обґрунтувати цей взаємозв'язок, поки ще не вирішили. Зате підготували список додаткових обтяжуючих обставин, які впливають на керованість автомобілем не менше, ніж мокра дорога. це:
- Наполовину зношений, але ще цілком дієздатний амортизатор.
- Рульовий механізм.
- Підвіска.
- Параметри розвалу і сходження.
- Поділ навантаження на осі.
Знизити ризик виникнення аквапланування можна за рахунок правильного підбору покришок, їзди після дощу на середній швидкості, об'їзних маневрів - зовсім необов'язково намагатися проїхати через всі калюжі, якщо є можливість вибрати більш легкий, нехай навіть і довший при цьому, шлях.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Українські чиновники проходять навчання з розслідування злочинів у сфері криптовалют
Новини компаній
15:00
Вчора
20:04
12 грудня
19:30
12 грудня
15:59
12 грудня
16:47
10 грудня
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...